Wat is een FAQ?

Een FAQ is een Frequently Asked Question
ofwel een: VGV, een Vaak Gestelde Vraag
oftewol in: FFF, in Faak Frege Fraach

Klik op de vraag, en de antwoorden staan er onder.

Staat je vraag er niet bij? Stel hem op info@doarpshuswergea.nl

Hoe kan ik een ruimte reserveren?

Stuur een mailtje naar info@doarpshuswergea.nl met je reserveringsverzoek.
Vermeld in ieder geval de datum, tijdstippen (van-tot), en welke zalen je nodig hebt.

Geef ook een telefoonnummer op, opdat we je kunnen terugbellen.

LET OP: Op onze agenda op deze site kun je al een indruk krijgen of er ruimte vrij is. Hier kunnen echter geen rechten aan ontleend worden.

Wat kost het om een ruimte te huren?

We hanteren meerdere soorten tarieven:

  • Voor leden, hoofdgebruikers
  • Voor leden, niet-hoofdgebruikers
  • Voor niet leden, Wergea en omstreken
  • Commerciële activiteiten
Als een vereniging lid is van Us Doarpshûs dan is huur 20,- per dagdeel voor één zaal en 40,- voor hele ruimte. Als de vereniging niet lid is, is dit 40,- en 80,-
Voor leden-hoofdgebruikers zijn de tarieven wat lager. De status ‘hoofdgebruiker’ is afhankelijk van gebruik, en ter beoordeling aan het bestuur van Us Doarpshûs.

‘Leden’ zijn alle Wergeaster verenigingen en stichtingen die zich als lid hebben aangemeld bij de vereniging Us Doarpshûs.

  • Kleine verenigingen tot 25 leden betalen €10 per jaar
  • Verenigingen van 25 tot 50 leden betalen €15 per jaar
  • Verenigingen groter dan 50 leden betalen €25 per jaar

(alles prijs afspraak 2021, onder voorbehoud van fouten en correcties)

"Self-service", wat betekent dat voor mij?

In grote lijnen betekent het, dat je alles zelf doet, vanaf het openen van het gebouw tot en met het sluiten.

Vaste gasten krijgen sleutelcodes, en anders maken we hier individuele afspraken over. We helpen dan graag met ‘opstarten en afsluiten’.

De gebruiker/huurder kan gebruik maken van de koffie en thee automaat. (heerlijke vers gemalen koffie!)
De koeling is gevuld met frisdrank, bier en wijn.

Afrekenen is op basis van vertrouwen. Er zijn turflijsten en er is een pin betalings apparaat.
De drankjes zijn voor ons het verdien model, daarmee kunnen we ons dorpshuis ‘draaiende’ houden. Daarom neem je deze af van het dorpshuis.

Er mogen wel eigen meegebrachte etenswaren en/of catering gebruikt worden.

Na afloop lever je het gebouw veegschoon op.

 

Wat is 'veegschoon' opleveren?

Wij verstaan daaronder dat:

  • De zalen vrij zijn van ‘rotzooi’ zoals pindadoppen, papier, etenswarenresten, gemorste dranken etc.
  • Het meubilair weer terug staat op de plek waar je het gevonden hebt.
  • Het aanrecht leeg en schoon is
  • De vaat gedaan is (vaatwasser of met de hand)
  • De toiletten optisch ‘schoon’ zijn.
  • De schuifwand tussen voor- en achterzaal gesloten is.
  • De gordijnen weer geopend zijn.
  • De verlichting overal uit is.

Met andere woorden: Us Doarpshûs is weer zoals je haar zelf ook het liefst aantreft!

Wie zijn nu de gebruikers van Us Doarpshûs?

Er zijn heel veel gebruikers van ons dorphuis. Dat varieert van buurtverenigingen die 1x per jaar een jaarvergadering organiseren tot groepen die er zelf 3x per week gebruik van maken.
De ‘vaste’ gebruikers noemen we even op:
– De Húskeamer, elke dinsdagmiddag, donderdagochtend en vrijdagmiddag. Kom langs om te ervaren wat dat is. Iedereen is welkom.
– Biljartclub ‘Castelein’, elke dinsdagavond.
– Pop-koor o.l.v. Reinout Weima. Elke dinsdagavond, mét gezellige nazit.
– ‘Soos en meer’, bijna elke twee weken op woensdagmiddag.
– Fanfare ‘De Kriich’, elke donderdagavond.
– Big Band ‘Two Tower Collective’, elke twee weken op vrijdagavond.
– Diverse muzieklessen (Kriich, Reinout Weima)
– Filmkafé Bagdad, meerdere vrijdagavonden per jaar.
En dan zijn er nog meerdere verenigingen zoals kaartclubs, biljart-groepen en anderen die regelmatig in het dorpshuis aanwezig zijn.

Vraag je je af: is er nog wel plaats voor mij? Vast wel. In overleg en met de nodige creativiteit vinden we vast wel een plekje.

Kom erbij.